Rosario Santo Español Pro

5 (6)

Lifestyle | 32.8MB

Description

Berdoalah Rosary tanpa iklan di mana-mana: dalam kesesakan, perjalanan, di dalam bas, di rumah, mendengar pembicara dan mengulangi doa.
Lebih banyak doa Yesus, Loreto, Doa Coronilla de la Divina.
Doa yang membentuk Rosary diatur dalam kumpulan sepuluh Ave Mary, yang dipanggil dekad. Setiap dekad didahului oleh hukuman Tuhan dan diikuti oleh kemuliaan. Semasa pembacaan setiap siri, ia dianggap salah satu daripada misteri Rosary, yang mengingatkan peristiwa-peristiwa dalam kehidupan Yesus dan Mary. Lima dekad dibacakan oleh Rosario. Kalimat lain kadang-kadang ditambah sebelum atau selepas setiap dekad. Akaun Rosario membantu untuk mengatakan ayat-ayat ini dalam urutan yang betul.
Rosary bermula pada helai pendek:
Tanda salib di Crucifix; Doa "O Lord, membuka saya bibir; Oh Tuhan, datanglah pertolonganku; ya TUHAN, cepatlah untuk menolong aku ", masih dalam salib;
The Creed of the Rasul, masih dalam CRUCIFIX;
Doa Tuhan pada yang pertama akaun (untuk niat Paus dan keperluan Gereja); Ave Mary dalam setiap tiga akaun berikut (untuk tiga kebajikan teologi: Iman, Harapan dan Amal); dan kemuliaan berada di dalam akaun besar seterusnya.
Kemudian ikuti doa dekad, mengulangi kitaran ini untuk setiap misteri:
Mengumumkan misteri; doa Tuhan dalam akaun yang hebat;
Ave Mary di setiap sepuluh sepuluh akaun bersebelahan kecil;
Gloria berada di angkasa sebelum akaun besar seterusnya; dan
untuk membuat kesimpulan:
Salve Regina;
Lakeship Loreto; apa-apa niat lain; dan
tanda salib
Misteri Rosary adalah meditasi di episod dalam kehidupan dan kematian Yesus dari pengumuman kepada Ascension dan seterusnya, yang dikenali sebagai Misteri yang gembira (atau kegembiraan), yang menyakitkan Misteri dan misteri yang mulia. Setiap dari misteri-misteri ini merenai lima peringkat yang berbeza dari kehidupan Kristus.
Alegre Misteri
Lukisan Misteri
Misteri yang mulia
Misteri bercahaya
15 Janji Masukkan kategori "Wahyu persendirian", dan oleh itu adalah tradisi yang saleh, bahawa seseorang bebas untuk mempercayai atau tidak percaya.
Sesiapa yang melayani saya dengan setia untuk mendapatkan Rosary, akan menerima terima kasih sebagai isyarat.
Saya menjanjikan perlindungan khas saya dan terima kasih yang terbesar kepada semua orang yang akan membaca Rosary.
Rosario akan menjadi perisai yang kuat terhadap Neraka, akan memusnahkan Naib, akan mengurangkan dosa dan mengalahkan bidaah.
Dan Baik kerja; Anda akan memperolehi jiwa-jiwa yang banyak rahmat Allah; Ia akan menghapuskan hati orang-orang cinta di dunia dan kesombongannya, dan akan meninggikan mereka kepada keinginan benda-benda kekal. Oh, bahawa jiwa-jiwa itu akan dikuduskan dengan cara ini.
Jiwa yang disyorkan oleh pembacaan Rosario tidak akan binasa.
Siapa yang membaca rosari dengan pengabdian, memohon kepada pertimbangan misteri suci, tidak akan pernah ditaklukkan mahupun dibanjiri oleh kemalangan. Tuhan tidak akan menghukum Dia dalam keadilan-Nya, Dia tidak akan binasa untuk kematian yang tidak diberikan (tidak disediakan untuk surga). Orang berdosa akan menjadi. Orang-orang yang benar akan berkembang dalam rahmat dan akan layak untuk hidup yang kekal.
Barangsiapa yang mempunyai pengabdian yang benar melalui Rosario tidak akan mati tanpa sakramen Gereja.
Mereka yang setia untuk membaca Rosary akan, semasa Kehidupan mereka dan pada masa kematiannya, cahaya Tuhan dan kepenuhan terima kasih; Pada masa kematian, mereka akan mengambil bahagian dalam merit orang-orang kudus di Syurga.
Saya akan menyingkirkan Purgatory kepada para penganut Rosary.
Anak-anak yang setia Rosario layak mendapat kemuliaan yang tinggi dalam Syurga.
Anda akan mendapat semua yang anda minta kepada saya untuk doa Rosary.
Semua orang yang menyebarkan Rosario Suci akan dibantu oleh saya dalam keperluan mereka.
...

Show More Less

Information

Updated:

Version: 1.0

Requires: Android 4.0 or later

Rate

Share by

You May Also Like